Archiwum

1 grudnia 2011 (czwartek), godz. 20:00
Projekt jest inspirowany sztuką Samuela Becketta Nie ja, w której centralne miejsce zajmuje relacja Ona ma lat 16, on 41. On jest właścicielem lombardu, ona jest nikim. Przychodziła do niego zastawiać jakieś rzeczy, a potem z nim zamieszkała. Raz jedli śniadanie w zupełnym milczeniu.

27 listopada 2011 (niedziela)
„Po prostu rozwal witrynę sklepową i wywieź na wózku rzeczy, które chcesz” – głosili inicjatorzy niedawnych zamieszek w Londynie. Anarchiści? Bandyci? A może po prostu wściekli na obecny system i panujące w nim zasady?Zdaniem Bertolta Brechta kapitalizm to przestępczy system. Utwór napisany został w 1928 roku, w czasie narastającego społecznego przesilenia i był przeczuciem nadchodzącego wielkiego kryzysu.

26 listopada 2011 (sobota)
„Po prostu rozwal witrynę sklepową i wywieź na wózku rzeczy, które chcesz” – głosili inicjatorzy niedawnych zamieszek w Londynie. Anarchiści? Bandyci? A może po prostu wściekli na obecny system i panujące w nim zasady?Zdaniem Bertolta Brechta kapitalizm to przestępczy system. Utwór napisany został w 1928 roku, w czasie narastającego społecznego przesilenia i był przeczuciem nadchodzącego wielkiego kryzysu.

25 listopada 2011 (piątek), godz. 20:00
Projekt jest inspirowany sztuką Samuela Becketta Nie ja, w której centralne miejsce zajmuje relacja kobiecego ciała i głosu. U Becketta kobiece ciało odrętwiałe, sparaliżowane i rozczłonkowane zostało zderzone z obcym, dochodzącym z zewnątrz głosem, nie rozpoznanym jako własny.

25 listopada 2011 (piątek), godz. 18:00
Projekt jest inspirowany sztuką Samuela Becketta Nie ja, w której centralne miejsce zajmuje relacja kobiecego ciała i głosu. U Becketta kobiece ciało odrętwiałe, sparaliżowane i rozczłonkowane zostało zderzone z obcym, dochodzącym z zewnątrz głosem, nie rozpoznanym jako własny.

24 listopada 2011 (czwartek)
„Po prostu rozwal witrynę sklepową i wywieź na wózku rzeczy, które chcesz” – głosili inicjatorzy niedawnych zamieszek w Londynie. Anarchiści? Bandyci? A może po prostu wściekli na obecny system i panujące w nim zasady?Zdaniem Bertolta Brechta kapitalizm to przestępczy system. Utwór napisany został w 1928 roku, w czasie narastającego społecznego przesilenia i był przeczuciem nadchodzącego wielkiego kryzysu.

23 listopada 2011 (środa)
„Po prostu rozwal witrynę sklepową i wywieź na wózku rzeczy, które chcesz” – głosili inicjatorzy niedawnych zamieszek w Londynie. Anarchiści? Bandyci? A może po prostu wściekli na obecny system i panujące w nim zasady?Zdaniem Bertolta Brechta kapitalizm to przestępczy system. Utwór napisany został w 1928 roku, w czasie narastającego społecznego przesilenia i był przeczuciem nadchodzącego wielkiego kryzysu.

20 listopada 2011 (niedziela)
Prawdziwa Rosja zwykłych ludzi, rosyjski „Dom zły”. Szczęście ty moje” to perfekcyjnie skonstruowany, dopracowany w najdrobniejszym szczególe debiut fabularny znanego dokumentalisty Siergieja Łoźnicy, który tym razem postanowił przedstawić portret współczesnej i minionej Rosji, widzianej z perspektywy zwykłych, prostych ludzi: kierowcy, policjanta, żołnierza, prostytutki, dziecka.

17 listopada 2011 (czwartek)
Kieł jest opowieścią o rodzeniu się totalitaryzmu i o pragnieniu wolności. Twórca obnaża umowność konwencji, które tworzy społeczeństwo. Pokazuje łatwość, z jaką poprzez wychowanie i naukę można wpoić zasady systemu autorytarnego. W surrealistycznym zwierciadle odbija się dobrze nam znany świat.

13 listopada 2011 (niedziela)
Hekabe – to jedna z 17 zachowanych tragedii napisana przez Eurypidesa. Opowiada historię królowej Troi – mitycznej Hekabe, która uchodziła za żonę króla Priama. Była matką dziewiętnastu spośród jego 50 dzieci, m.in.: Hektora, Parysa, Deifobosa, Polidora, Kasandry, Helenosa, Kreuzy, Polikseny, Laodike, Medesykasty, Polidamasa, Troilosa i Pandarosa. W czasie burzenia Troi przeżyła śmierć wszystkich swych dzieci i została niewolnicą Odyseusza.

12 listopada 2011 (sobota)
Hekabe – to jedna z 17 zachowanych tragedii napisana przez Eurypidesa. Opowiada historię królowej Troi – mitycznej Hekabe, która uchodziła za żonę króla Priama. Była matką dziewiętnastu spośród jego 50 dzieci, m.in.: Hektora, Parysa, Deifobosa, Polidora, Kasandry, Helenosa, Kreuzy, Polikseny, Laodike, Medesykasty, Polidamasa, Troilosa i Pandarosa. W czasie burzenia Troi przeżyła śmierć wszystkich swych dzieci i została niewolnicą Odyseusza.

9 listopada 2011 (środa)
Chcecie bajki? To proste pytanie zadaje kolejnym już pokoleniom dzieci autor wielu utworów dla najmłodszych, wybitny polski poeta Jan Brzechwa. Tak! Chcemy bajki! Naprawdę? Ależ proszę bardzo – oto bajka, której bohaterką jest niezwykła Pchła Szachrajka.

8 listopada 2011 (wtorek)
Chcecie bajki? To proste pytanie zadaje kolejnym już pokoleniom dzieci autor wielu utworów dla najmłodszych, wybitny polski poeta Jan Brzechwa. Tak! Chcemy bajki! Naprawdę? Ależ proszę bardzo – oto bajka, której bohaterką jest niezwykła Pchła Szachrajka.

8 listopada 2011 (wtorek)
Wielki Gatsby to jedna z najbardziej znanych powieści XX wieku. Powieść ukazująca pustkę amerykańskiego mitu sukcesu. Tytułowy bohater, Jay Gatsby, wiedzie wytworne życie za pieniądze niewiadomego pochodzenia. W młodości kochał się w Daisy Fay, która jednak wolała wyjść za mąż za człowieka ordynarnego, lecz bogatego. Dziś Gatsby’emu udaje się na nowo rozkochać ją w sobie. Któregoś dnia, prowadząc samochód Gatsby’ego, Daisy zabija Myrtle Wilson, kochankę swojego męża. Ucieka z miejsca wypadku. Z jakim skutkiem powieść uda się perznieść na deski teatru? Przekonaj się sam.

6 listopada 2011 (niedziela)
Chcecie bajki? To proste pytanie zadaje kolejnym już pokoleniom dzieci autor wielu utworów dla najmłodszych, wybitny polski poeta Jan Brzechwa. Tak! Chcemy bajki! Naprawdę? Ależ proszę bardzo – oto bajka, której bohaterką jest niezwykła Pchła Szachrajka.

6 listopada 2011 (niedziela)
Wielki Gatsby to jedna z najbardziej znanych powieści XX wieku. Powieść ukazująca pustkę amerykańskiego mitu sukcesu. Tytułowy bohater, Jay Gatsby, wiedzie wytworne życie za pieniądze niewiadomego pochodzenia. W młodości kochał się w Daisy Fay, która jednak wolała wyjść za mąż za człowieka ordynarnego, lecz bogatego. Dziś Gatsby’emu udaje się na nowo rozkochać ją w sobie. Któregoś dnia, prowadząc samochód Gatsby’ego, Daisy zabija Myrtle Wilson, kochankę swojego męża. Ucieka z miejsca wypadku. Z jakim skutkiem powieść uda się perznieść na deski teatru? Przekonaj się sam.

5 listopada 2011 (sobota)
Chcecie bajki? To proste pytanie zadaje kolejnym już pokoleniom dzieci autor wielu utworów dla najmłodszych, wybitny polski poeta Jan Brzechwa. Tak! Chcemy bajki! Naprawdę? Ależ proszę bardzo – oto bajka, której bohaterką jest niezwykła Pchła Szachrajka.

5 listopada 2011 (sobota)
Wielki Gatsby to jedna z najbardziej znanych powieści XX wieku. Powieść ukazująca pustkę amerykańskiego mitu sukcesu. Tytułowy bohater, Jay Gatsby, wiedzie wytworne życie za pieniądze niewiadomego pochodzenia. W młodości kochał się w Daisy Fay, która jednak wolała wyjść za mąż za człowieka ordynarnego, lecz bogatego. Dziś Gatsby’emu udaje się na nowo rozkochać ją w sobie. Któregoś dnia, prowadząc samochód Gatsby’ego, Daisy zabija Myrtle Wilson, kochankę swojego męża. Ucieka z miejsca wypadku. Z jakim skutkiem powieść uda się perznieść na deski teatru? Przekonaj się sam.

4 listopada 2011 (piątek)
Wielki Gatsby to jedna z najbardziej znanych powieści XX wieku. Powieść ukazująca pustkę amerykańskiego mitu sukcesu. Tytułowy bohater, Jay Gatsby, wiedzie wytworne życie za pieniądze niewiadomego pochodzenia. W młodości kochał się w Daisy Fay, która jednak wolała wyjść za mąż za człowieka ordynarnego, lecz bogatego. Dziś Gatsby’emu udaje się na nowo rozkochać ją w sobie. Któregoś dnia, prowadząc samochód Gatsby’ego, Daisy zabija Myrtle Wilson, kochankę swojego męża. Ucieka z miejsca wypadku. Z jakim skutkiem powieść uda się perznieść na deski teatru? Przekonaj się sam.

30 października 2011 (niedziela)
Mickiewicz. Dziady. Performance w reżyserii Pawła Wodzińskiego jest ostatnim ogniwem projektu romantycznego. Spektakl jest próbą "odzyskania" i racjonalizacji narracji romantycznej, przez wiele dziesięcioleci manipulowanej i wulgaryzowanej, wykorzystywanej do dziś doraźnie przez polityków, kościół katolicki, a także przez rynek i media, środowiska tworzące na jej bazie nowe wersje starych mitologii.