Archiwum

08 listopada 2011 (wtorek)
Wielki Gatsby to jedna z najbardziej znanych powieści XX wieku. Powieść ukazująca pustkę amerykańskiego mitu sukcesu. Tytułowy bohater, Jay Gatsby, wiedzie wytworne życie za pieniądze niewiadomego pochodzenia. W młodości kochał się w Daisy Fay, która jednak wolała wyjść za mąż za człowieka ordynarnego, lecz bogatego. Dziś Gatsby’emu udaje się na nowo rozkochać ją w sobie. Któregoś dnia, prowadząc samochód Gatsby’ego, Daisy zabija Myrtle Wilson, kochankę swojego męża. Ucieka z miejsca wypadku. Z jakim skutkiem powieść uda się perznieść na deski teatru? Przekonaj się sam.

06 listopada 2011 (niedziela)
Chcecie bajki? To proste pytanie zadaje kolejnym już pokoleniom dzieci autor wielu utworów dla najmłodszych, wybitny polski poeta Jan Brzechwa. Tak! Chcemy bajki! Naprawdę? Ależ proszę bardzo – oto bajka, której bohaterką jest niezwykła Pchła Szachrajka.

06 listopada 2011 (niedziela)
Wielki Gatsby to jedna z najbardziej znanych powieści XX wieku. Powieść ukazująca pustkę amerykańskiego mitu sukcesu. Tytułowy bohater, Jay Gatsby, wiedzie wytworne życie za pieniądze niewiadomego pochodzenia. W młodości kochał się w Daisy Fay, która jednak wolała wyjść za mąż za człowieka ordynarnego, lecz bogatego. Dziś Gatsby’emu udaje się na nowo rozkochać ją w sobie. Któregoś dnia, prowadząc samochód Gatsby’ego, Daisy zabija Myrtle Wilson, kochankę swojego męża. Ucieka z miejsca wypadku. Z jakim skutkiem powieść uda się perznieść na deski teatru? Przekonaj się sam.

05 listopada 2011 (sobota)
Chcecie bajki? To proste pytanie zadaje kolejnym już pokoleniom dzieci autor wielu utworów dla najmłodszych, wybitny polski poeta Jan Brzechwa. Tak! Chcemy bajki! Naprawdę? Ależ proszę bardzo – oto bajka, której bohaterką jest niezwykła Pchła Szachrajka.

05 listopada 2011 (sobota)
Wielki Gatsby to jedna z najbardziej znanych powieści XX wieku. Powieść ukazująca pustkę amerykańskiego mitu sukcesu. Tytułowy bohater, Jay Gatsby, wiedzie wytworne życie za pieniądze niewiadomego pochodzenia. W młodości kochał się w Daisy Fay, która jednak wolała wyjść za mąż za człowieka ordynarnego, lecz bogatego. Dziś Gatsby’emu udaje się na nowo rozkochać ją w sobie. Któregoś dnia, prowadząc samochód Gatsby’ego, Daisy zabija Myrtle Wilson, kochankę swojego męża. Ucieka z miejsca wypadku. Z jakim skutkiem powieść uda się perznieść na deski teatru? Przekonaj się sam.

04 listopada 2011 (piątek)
Wielki Gatsby to jedna z najbardziej znanych powieści XX wieku. Powieść ukazująca pustkę amerykańskiego mitu sukcesu. Tytułowy bohater, Jay Gatsby, wiedzie wytworne życie za pieniądze niewiadomego pochodzenia. W młodości kochał się w Daisy Fay, która jednak wolała wyjść za mąż za człowieka ordynarnego, lecz bogatego. Dziś Gatsby’emu udaje się na nowo rozkochać ją w sobie. Któregoś dnia, prowadząc samochód Gatsby’ego, Daisy zabija Myrtle Wilson, kochankę swojego męża. Ucieka z miejsca wypadku. Z jakim skutkiem powieść uda się perznieść na deski teatru? Przekonaj się sam.

30 października 2011 (niedziela)
Mickiewicz. Dziady. Performance w reżyserii Pawła Wodzińskiego jest ostatnim ogniwem projektu romantycznego. Spektakl jest próbą "odzyskania" i racjonalizacji narracji romantycznej, przez wiele dziesięcioleci manipulowanej i wulgaryzowanej, wykorzystywanej do dziś doraźnie przez polityków, kościół katolicki, a także przez rynek i media, środowiska tworzące na jej bazie nowe wersje starych mitologii.

29 października 2011 (sobota)
Mickiewicz. Dziady. Performance w reżyserii Pawła Wodzińskiego jest ostatnim ogniwem projektu romantycznego. Spektakl jest próbą "odzyskania" i racjonalizacji narracji romantycznej, przez wiele dziesięcioleci manipulowanej i wulgaryzowanej, wykorzystywanej do dziś doraźnie przez polityków, kościół katolicki, a także przez rynek i media, środowiska tworzące na jej bazie nowe wersje starych mitologii.

28 października 2011 (piątek)
Mickiewicz. Dziady. Performance w reżyserii Pawła Wodzińskiego jest ostatnim ogniwem projektu romantycznego. Spektakl jest próbą "odzyskania" i racjonalizacji narracji romantycznej, przez wiele dziesięcioleci manipulowanej i wulgaryzowanej, wykorzystywanej do dziś doraźnie przez polityków, kościół katolicki, a także przez rynek i media, środowiska tworzące na jej bazie nowe wersje starych mitologii.

27 października 2011 (czwartek)
Mickiewicz. Dziady. Performance w reżyserii Pawła Wodzińskiego jest ostatnim ogniwem projektu romantycznego. Spektakl jest próbą "odzyskania" i racjonalizacji narracji romantycznej, przez wiele dziesięcioleci manipulowanej i wulgaryzowanej, wykorzystywanej do dziś doraźnie przez polityków, kościół katolicki, a także przez rynek i media, środowiska tworzące na jej bazie nowe wersje starych mitologii.

26 października 2011 (środa)
Mickiewicz. Dziady. Performance w reżyserii Pawła Wodzińskiego jest ostatnim ogniwem projektu romantycznego. Spektakl jest próbą "odzyskania" i racjonalizacji narracji romantycznej, przez wiele dziesięcioleci manipulowanej i wulgaryzowanej, wykorzystywanej do dziś doraźnie przez polityków, kościół katolicki, a także przez rynek i media, środowiska tworzące na jej bazie nowe wersje starych mitologii.

23 października 2011 (niedziela), godz. 17:00
Brzechwa 2, czyli Szelmostwa Lisa Witalisa to kolejna odsłona bajki Brzechwy. "Tańczyć każdy może..." - to motto głównego bohatera. Lis Witalis zostaje liderem swojego zespołu i rozpoczyna podróż pełną przygód.

23 października 2011 (niedziela), godz. 11:00
Brzechwa 2, czyli Szelmostwa Lisa Witalisa to kolejna odsłona bajki Brzechwy. "Tańczyć każdy może..." - to motto głównego bohatera. Lis Witalis zostaje liderem swojego zespołu i rozpoczyna podróż pełną przygód.

22 października 2011 (sobota)
8. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Reportażu CAMERA OBSCURA odbędzie się w dniach od 18 do 22.10.2011 w Teatrze Polskim. To nowa odsłona Festiwalu: codziennie w godzinach od 11 do 16 odbywać się będą warsztaty i seminaria dla młodych dziennikarzy, filmowców, artystów wizualnych.

21 października 2011 (piątek)
8. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Reportażu CAMERA OBSCURA odbędzie się w dniach od 18 do 22.10.2011 w Teatrze Polskim. To nowa odsłona Festiwalu: codziennie w godzinach od 11 do 16 odbywać się będą warsztaty i seminaria dla młodych dziennikarzy, filmowców, artystów wizualnych.

20 października 2011 (czwartek)
8. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Reportażu CAMERA OBSCURA odbędzie się w dniach od 18 do 22.10.2011 w Teatrze Polskim. To nowa odsłona Festiwalu: codziennie w godzinach od 11 do 16 odbywać się będą warsztaty i seminaria dla młodych dziennikarzy, filmowców, artystów wizualnych.

19 października 2011 (środa)
8. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Reportażu CAMERA OBSCURA odbędzie się w dniach od 18 do 22.10.2011 w Teatrze Polskim. To nowa odsłona Festiwalu: codziennie w godzinach od 11 do 16 odbywać się będą warsztaty i seminaria dla młodych dziennikarzy, filmowców, artystów wizualnych.

18 października 2011 (wtorek)
8. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Reportażu CAMERA OBSCURA odbędzie się w dniach od 18 do 22.10.2011 w Teatrze Polskim. To nowa odsłona Festiwalu: codziennie w godzinach od 11 do 16 odbywać się będą warsztaty i seminaria dla młodych dziennikarzy, filmowców, artystów wizualnych.

16 października 2011 (niedziela), godz. 19:00
Teatr Polski w Bydgoszczy chce zabrać głos w trwającej od wielu lat dyskusji publicznej dotyczącej tzw. „Bromberger Bludsonntag” – wydarzeń 3 - 4 września 1939r. Istnieje wiele różnych interpretacji zajść na ulicach Bydgoszczy w pierwszych dniach wojny.

13 października 2011 (czwartek), godz. 19:00
Wiadomo, sytuacje są różne. Nie wszyscy wytrzymują. Są wypadki. I są samobójstwa. Są pieniądze i są oczekiwania. Bo żużel to ból i pęd. To męski, polski, ułański, robotniczy sport. I jeśli ktoś spyta, co jest ważniejsze, zawodnik czy motor, odpowiedź brzmi: czym byłby zawodnik i motor bez kobiet?
Wszelkie podobieństwo do osób i zdarzeń jest łudzące.