Archiwum
04 listopada 2011 (piątek)
Wielki Gatsby to jedna z najbardziej znanych powieści XX wieku. Powieść ukazująca pustkę amerykańskiego mitu sukcesu. Tytułowy bohater, Jay Gatsby, wiedzie wytworne życie za pieniądze niewiadomego pochodzenia. W młodości kochał się w Daisy Fay, która jednak wolała wyjść za mąż za człowieka ordynarnego, lecz bogatego. Dziś Gatsby’emu udaje się na nowo rozkochać ją w sobie. Któregoś dnia, prowadząc samochód Gatsby’ego, Daisy zabija Myrtle Wilson, kochankę swojego męża. Ucieka z miejsca wypadku. Z jakim skutkiem powieść uda się perznieść na deski teatru? Przekonaj się sam.
30 października 2011 (niedziela)
Mickiewicz. Dziady. Performance w reżyserii Pawła Wodzińskiego jest ostatnim ogniwem projektu romantycznego. Spektakl jest próbą "odzyskania" i racjonalizacji narracji romantycznej, przez wiele dziesięcioleci manipulowanej i wulgaryzowanej, wykorzystywanej do dziś doraźnie przez polityków, kościół katolicki, a także przez rynek i media, środowiska tworzące na jej bazie nowe wersje starych mitologii.
29 października 2011 (sobota)
Mickiewicz. Dziady. Performance w reżyserii Pawła Wodzińskiego jest ostatnim ogniwem projektu romantycznego. Spektakl jest próbą "odzyskania" i racjonalizacji narracji romantycznej, przez wiele dziesięcioleci manipulowanej i wulgaryzowanej, wykorzystywanej do dziś doraźnie przez polityków, kościół katolicki, a także przez rynek i media, środowiska tworzące na jej bazie nowe wersje starych mitologii.
28 października 2011 (piątek)
Mickiewicz. Dziady. Performance w reżyserii Pawła Wodzińskiego jest ostatnim ogniwem projektu romantycznego. Spektakl jest próbą "odzyskania" i racjonalizacji narracji romantycznej, przez wiele dziesięcioleci manipulowanej i wulgaryzowanej, wykorzystywanej do dziś doraźnie przez polityków, kościół katolicki, a także przez rynek i media, środowiska tworzące na jej bazie nowe wersje starych mitologii.
27 października 2011 (czwartek)
Mickiewicz. Dziady. Performance w reżyserii Pawła Wodzińskiego jest ostatnim ogniwem projektu romantycznego. Spektakl jest próbą "odzyskania" i racjonalizacji narracji romantycznej, przez wiele dziesięcioleci manipulowanej i wulgaryzowanej, wykorzystywanej do dziś doraźnie przez polityków, kościół katolicki, a także przez rynek i media, środowiska tworzące na jej bazie nowe wersje starych mitologii.
26 października 2011 (środa)
Mickiewicz. Dziady. Performance w reżyserii Pawła Wodzińskiego jest ostatnim ogniwem projektu romantycznego. Spektakl jest próbą "odzyskania" i racjonalizacji narracji romantycznej, przez wiele dziesięcioleci manipulowanej i wulgaryzowanej, wykorzystywanej do dziś doraźnie przez polityków, kościół katolicki, a także przez rynek i media, środowiska tworzące na jej bazie nowe wersje starych mitologii.
23 października 2011 (niedziela), godz. 17:00
Brzechwa 2, czyli Szelmostwa Lisa Witalisa to kolejna odsłona bajki Brzechwy. "Tańczyć każdy może..." - to motto głównego bohatera. Lis Witalis zostaje liderem swojego zespołu i rozpoczyna podróż pełną przygód.
23 października 2011 (niedziela), godz. 11:00
Brzechwa 2, czyli Szelmostwa Lisa Witalisa to kolejna odsłona bajki Brzechwy. "Tańczyć każdy może..." - to motto głównego bohatera. Lis Witalis zostaje liderem swojego zespołu i rozpoczyna podróż pełną przygód.
22 października 2011 (sobota)
8. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Reportażu CAMERA OBSCURA odbędzie się w dniach od 18 do 22.10.2011 w Teatrze Polskim. To nowa odsłona Festiwalu: codziennie w godzinach od 11 do 16 odbywać się będą warsztaty i seminaria dla młodych dziennikarzy, filmowców, artystów wizualnych.
21 października 2011 (piątek)
8. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Reportażu CAMERA OBSCURA odbędzie się w dniach od 18 do 22.10.2011 w Teatrze Polskim. To nowa odsłona Festiwalu: codziennie w godzinach od 11 do 16 odbywać się będą warsztaty i seminaria dla młodych dziennikarzy, filmowców, artystów wizualnych.
20 października 2011 (czwartek)
8. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Reportażu CAMERA OBSCURA odbędzie się w dniach od 18 do 22.10.2011 w Teatrze Polskim. To nowa odsłona Festiwalu: codziennie w godzinach od 11 do 16 odbywać się będą warsztaty i seminaria dla młodych dziennikarzy, filmowców, artystów wizualnych.
19 października 2011 (środa)
8. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Reportażu CAMERA OBSCURA odbędzie się w dniach od 18 do 22.10.2011 w Teatrze Polskim. To nowa odsłona Festiwalu: codziennie w godzinach od 11 do 16 odbywać się będą warsztaty i seminaria dla młodych dziennikarzy, filmowców, artystów wizualnych.
18 października 2011 (wtorek)
8. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Reportażu CAMERA OBSCURA odbędzie się w dniach od 18 do 22.10.2011 w Teatrze Polskim. To nowa odsłona Festiwalu: codziennie w godzinach od 11 do 16 odbywać się będą warsztaty i seminaria dla młodych dziennikarzy, filmowców, artystów wizualnych.
16 października 2011 (niedziela), godz. 19:00
Teatr Polski w Bydgoszczy chce zabrać głos w trwającej od wielu lat dyskusji publicznej dotyczącej tzw. „Bromberger Bludsonntag” – wydarzeń 3 - 4 września 1939r. Istnieje wiele różnych interpretacji zajść na ulicach Bydgoszczy w pierwszych dniach wojny.
13 października 2011 (czwartek), godz. 19:00
Wiadomo, sytuacje są różne. Nie wszyscy wytrzymują. Są wypadki. I są samobójstwa. Są pieniądze i są oczekiwania. Bo żużel to ból i pęd. To męski, polski, ułański, robotniczy sport. I jeśli ktoś spyta, co jest ważniejsze, zawodnik czy motor, odpowiedź brzmi: czym byłby zawodnik i motor bez kobiet?
Wszelkie podobieństwo do osób i zdarzeń jest łudzące.
12 października 2011 (środa), godz. 19:00
Wiadomo, sytuacje są różne. Nie wszyscy wytrzymują. Są wypadki. I są samobójstwa. Są pieniądze i są oczekiwania. Bo żużel to ból i pęd. To męski, polski, ułański, robotniczy sport. I jeśli ktoś spyta, co jest ważniejsze, zawodnik czy motor, odpowiedź brzmi: czym byłby zawodnik i motor bez kobiet?
Wszelkie podobieństwo do osób i zdarzeń jest łudzące.
11 października 2011 (wtorek), godz. 19:00
Wiadomo, sytuacje są różne. Nie wszyscy wytrzymują. Są wypadki. I są samobójstwa. Są pieniądze i są oczekiwania. Bo żużel to ból i pęd. To męski, polski, ułański, robotniczy sport. I jeśli ktoś spyta, co jest ważniejsze, zawodnik czy motor, odpowiedź brzmi: czym byłby zawodnik i motor bez kobiet?
Wszelkie podobieństwo do osób i zdarzeń jest łudzące.
07 października 2011 (piątek), godz. 19:00
Wiadomo, sytuacje są różne. Nie wszyscy wytrzymują. Są wypadki. I są samobójstwa. Są pieniądze i są oczekiwania. Bo żużel to ból i pęd. To męski, polski, ułański, robotniczy sport. I jeśli ktoś spyta, co jest ważniejsze, zawodnik czy motor, odpowiedź brzmi: czym byłby zawodnik i motor bez kobiet?
Wszelkie podobieństwo do osób i zdarzeń jest łudzące.
01 października 2011 (sobota), godz. 19:00
Groteska i makabra dozowane są po równi, aktorzy mówią wprost do widzów, grają z wyimaginowanymi rekwizytami, przebudowują szkolną klasę na więzienie, stodołę, las. Są jak jeden organizm, ale każdy prowadzi swego bohatera z pełną odpowiedzialnością za jego wybory, udowadniając, że nie ma czegoś takiego jak bezinteresowne dobro.
29 września 2011 (czwartek), godz. 19:00
Dramat B. Brechta, którego temat zaczerpnął autor z Opery żebraczej angielskiego poety J. Gaya, a akcję umieścił w kołach londyńskiego półświatka. Utwór, wymierzony w system kapitalistyczny, ujawnia brak różnic między marginesem społecznym a burżuazją, prawa rządzące oboma “światami” są takie same – wszechwładnej potędze pieniądza ulegają zarówno bogaci, jak i biedni.