Smakuj życie!

„Smakuj życie” – pod takim hasłem rusza 15 czerwca kampania społeczna finansowana przez markę Rosetex. Kampanię poprzedzają happeningi i akcje studenckie towarzyszące Juwenaliom.

Cele kampanii Smakuj Życie:

Ideą kampanii jest promocja zdrowego, odpowiedzialnego stylu życia w wakacyjnym luzie. Nacisk na świadomy wybór, mądrość i radość przeżywania każdego dnia.
Celem zaś wznowienie debaty o zdrowym stylu życia, bezpiecznym życiu seksualnym i mądrych wyborach.
Promując pewną postawę i styl życia, chcemy zaszczepić w odbiorcach kampanii świadomość, iż można korzystać z wakacyjnego odprężenia i cieszyć się wolnością jaką niesie za sobą ten okres, jednocześnie dokonując bezpiecznych wyborów.
Odbiorcami kampanii „Smakuj życie” są głównie ludzie młodzi, studenci, szybko zawierający znajomości, często przypadkowe, żyjący z dnia na dzień, dla których okres wakacyjny jest okazją do przygód, a w konsekwencji do ryzykownych zachowań seksualnych.

Nie jest to kolejna ziejąca grozą kampania, krzycząca wyłącznie o konsekwencjach i naszpikowana przestrogami. Kładzie za to nacisk na radość, barwy i SMAKI lata oraz wspomnień z nim związanych. Sugeruje, że życie może mieć różne, słodkie smaki, jest wartością bezcenną, o którą należy dbać i z której należy się po prostu cieszyć.


Działania kampanii:

Działania kampanii poprzedziły i wsparły liczne akcje. Producent marki Rosetex od lat aktywnie współpracuje ze środowiskiem studenckim. W tym roku były to działania wyjątkowo wzmocnione. W trakcie Juwenaliów odbyły się liczne happeningi, imprezy muzyczne oraz instalacje.
Przeprowadzona została także akcja ambientowa zachęcająca do zerwania prezerwatywy z bilboardu.
Napisem na ustawionej planszy było słowo HIV ułożone z kolorowych opakowań prezerwatyw Rosetex. W ten sposób hasło oraz idea kampanii stała się łatwiejsza do zapamiętania, a sam pomysł w przejrzysty i przekonujący sposób zobrazował zależność między używaniem prezerwatyw a redukowaniem liczby zakażeń wirusem HIV. Ponadto sfinansowano dla kampanii RyzyKochania kilka tysięcy koszulek zaprojektowanych przez czołowych polskich projektantów.
W miesiącach wakacyjnych, w ramach Kampanii „Smakuj życie” przewidujemy duże wydarzenia muzyczne, ściągające rzeszę młodych osób oraz imprezy plenerowe w turystycznych ośrodkach Mazur – turnieje siatkówki plażowej, czy Zlot Harley Davidson w Olsztynku 19 – 21 czerwca.
Trzonem wydarzeń są: Letni Koncert Smakuj Życie – Mrągowo, 14 sierpnia w Amfiteatrze, gdzie wystąpią zespoły – Papilla, Bielizna i Pectus, Mech Day – Kołobrzeg 2009, gdzie 15, 16 sierpnia odbędzie się cykl koncertów na promenadzie miasta z udziałem min. Voo Voo, Mech, Curcuma, Sandaless, Carion, Parafraza, Pectus oraz Smakuj Życie Festiwal – Sopot 2009, w Operze Leśnej 28 sierpnia. Tym koncertem pożegnają lato zespoły takie jak: Kumka Olik, Muchy, Lipali, O.S.T.R. i Sofa, Pectus. Dużą atrakcją będzie z pewnością samochód – reklama z monstrualnymi owocami i pięknymi dziewczynami częstującymi lodami o różnych smakach.


Inicjatorami akcji są:

ABPOL Company Sp. z o.o., jeden z wiodących producentów prezerwatyw, Agencja Reklamowa JO&TOM oraz Agencja Reklamowa FORMA.


Patroni kampanii:

Fundacja Edukacji Społecznej, Grupa Edukatorów PONTON

Patroni medialni:

Studentnews.pl, Dziennik, Radio ESKA, Gazeta Finansowa Warszawska Gazeta, Wiadomości Handlowe, TVO - TV Olsztyn, TV Patio, Radio Kołobrzeg, Korba, Dlatego, Nasze Miasto, All4men

ostatnia aktualizacja: 2010-12-16
Komentarze
Polityka Prywatności