
29 listopada, północna nitka wiaduktu Warszawskiego zostanie udostępniona pieszym i kierowcom. Po niespełna dwóch latach przebudowy na ul. Fordońską wróci normalny ruch.
Modernizację tego newralgicznego wiaduktu rozpoczęto w grudniu 2006 r. Najpierw drogowcy wkroczyli na nitkę południową. Od kwietnia br. prace prowadzone były na części północnej. Podczas całego remontu ruch na wiadukcie odbywał się wahadłowo, najpierw na nitce północnej, następnie auta jeździły po wyremontowanej części południowej.
W ramach modernizacji przeprowadzono remont konstrukcji oraz wymianę wszystkich elementów wyposażenia, a także wzmocniono ustroje nośne i podpory do klasy obciążeń ,,B”. Oznacza to, że obecnie nośność wiaduktu wynosi 30 ton.
Nitka północna wiaduktu Warszawskiego ma 23 przęsła o łącznej długości 431 m, szerokość jezdni wynosi 7 m, opaska chodnikowa – 1,7 m, szerokość chodnika 2,7 m. Te same parametry dotyczą nitki południowej, jednak z wyjątkiem jej długości – ta strona wiaduktu jest dłuższa o 7 metrów.
Przebudowa wiaduktu Warszawskiego kosztowała ok. 20 mln zł.<www.bydgoszcz.pl>