
Od 1 lutego 2010 r. każdy może złożyć taką deklarację. Właśnie ruszyła akcja wizerunkowa koordynowana przez instytucję Toruń 2016. Zainaugurowali ją związani z naszym miastem artyści, sportowcy, ludzie nauki i przedsiębiorcy.
Jest ich na razie 21, ale będzie więcej, niedługo dołączą do nich inni. W tym gronie są osoby, które dobrze znamy, m.in. Sławek Wierzcholski, Jan Ząbik, Artur Cieciórski i Michał Bryndal, są też torunianie, których nazwiska rzadko trafiają na pierwsze strony gazet. I to chodzi, bowiem nie w tym rzecz, "by wyszukiwać noblistów i gwiazdy - oni też nas poprą, i na nich przyjdzie czas" - wyjaśniają organizatorzy akcji - "najpierw jednak pokażmy, że nam samym zależy na tym, aby Toruń został Europejską Stolicą Kultury".
Zdjęcia 21 "ambasadorów" trafiły już na stronę internetową www.popieram.torun2016.eu, niebawem pojawią się na drukach promocyjnych, plakatach i billboardach. Obok Wierzcholskiego i Ząbika zobaczymy aktora Radka Smużnego i jego brata - Dominika, performera i członka grupy Samotata; właścicielkę Róż i Zen, Joannę Borowicz; stolarza ze starówki, Bogdana Nowakowskiego oraz Jona Greene, szefa Kona Coast Cafe.
"Ambasadorami" Toruń 2016 zostali również: Kasia Jankowska, animatorka kultury z CSW Znaki Czasu i najlepszy toruński kinooperator Adam Pietrulewicz; Iwona Muszytowska-Rzeszotek, dziennikarka radiowa; członkowie zespołu Manchester; Michał i Maciej Lenkiewiczowie, właściciele znanej toruńskiej cukierni; Oliwia Godlewska, nauczycielka języka polskiego z X LO; Robert Karlewski, dizajner, właściciel butiku Luztro; Adrian Miedziński, żużlowiec, drużynowy mistrz świata z 2009 roku; Katarzyna Jaworska, dyrektor Festiwalu Tofifest, kurator Kina Centrum w CSW; Maciej Mikołajewski, astronom, wiceprezes Polskiego Towarzystwa Astronomicznego; Marek Kossakowski, aktor spółpracujący m.in. z Koterskim, Sewerynem i Morgenszternem i DJ Ike, turntablista, producent muzyczny.
Na tym nie koniec. To dopiero początek, bowiem do akcji może włączyć się każdy. Na stronie został uruchomiony specjalny moduł, dzięki któremu możemy dołączyć do "złotej dwudziestki". - Pomysł jest prosty - mówi Przemek Draheim z Torun 2016. - Pokaż, że Ty też popierasz Toruń. Przyślij swoje zdjęcie i powiedz nam coś o sobie. Jak masz na imię, czym się zajmujesz? Niech zobaczą Cię inni. Będzie nam miło, jeśli internauci polubią akcję i pomogą nam rozpropagować ją w sieci. Nie potrzeba wiele - wystarczy swoje poparcie przykleić na ulubionym blogu, na Facebooku czy Naszej Klasie, pochwalić się nim znajomym. Tak, żeby w sieci zrobiło się od nas gęsto.
Warto wiedzieć
Przez
pierwsze tygodnie lutego akcja koncentrować się będzie na działaniach w
Internecie - rozbudowie bazy zdjęć, mailingu do opiniotwórczych mediów
w kraju i propagowaniu pomysłu.
W połowie
miesiąca zdjęcia części sportretowanych osób trafią na widokówki,
plakaty i prawdopodobnie także na billboardy. W planach jest
zrealizowanie spotów z bohaterami akcji. Kampania zakonczy się w marcu. <www.torun.pl>