
Już dziś, 5 grudnia br. ruszył zimowy nabór na studia. Są wolne miejsc ana kierunkach: Edukacja techniczno-informatyczna dla absolwentów studiów pierwszego stopnia 3,5 - letnich inżynierskich
oraz Rewitalizacja dróg wodnych.
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego jako pierwszy w kraju i w Europie będzie prowadzić nowatorski kierunek: Rewitalizacja dróg wodnych.
Pomysł i potrzeba utworzenia takiego kierunki zrodził się podczas
organizowanej cyklicznie konferencji, poświęconej rewitalizacji drogi
E-70 łączącej Wisłę z Odrą. RDW to kierunek inżynierski i będzie trwać
będzie 3,5 roku. Przy realizacji nowego kierunku i innych działań
naukowych i badawczych Instytut Geografii skorzysta z oferowanej
współpracy, co zapewni uatrakcyjnienie tego kierunku i realizację celów
m.in. praktycznego utrwalania wiedzy i kształtowania umiejętności w
podmiotach zajmujących się problematyką dróg wodnych. Rewitalizacja
Dróg Wodnych będzie realizowała podstawowe zadanie, jakim jest podnoszenie jakości i upowszechnianie nowoczesnych metod kształcenia, czy zwiększenie współpracy między szkołami wyższymi a gospodarką. Dotyczy to także kształcenia specjalistów w zakresie szkodliwych dla działalności człowieka zjawisk, takich jak występowanie powodzi, czy niewłaściwa gospodarka człowieka (funkcjonowanie zapór wodnych i ich wpływ na środowisko), co zapewnia program dydaktyczny nowego kierunku, ujęty w siatce godzin. Zmiany w kształceniu, polegać mają na znaczącym zwiększeniu nacisku na kształtowanie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów oraz dwujęzyczności kształcenia na nim (docelowo ma to być kierunek prowadzony w języku polskim i angielskim).
Kierunek studiów edukacja techniczno - informatyczna
jest z założenia interdyscyplinarny, ma cechy zarówno edukacji
humanistycznej, jak i ścisłej oraz technicznej. Osiągnięcie
przewidzianych celów kształcenia wymaga korzystania z wszystkich
dostępnych metod - od podających poprzez problemowe, laboratoryjne i
praktyczne. Szczególnie kształcenie w zakresie przedmiotów technicznych
realizowane jest ze znacznym udziałem zajęć laboratoryjnych.
Pracownie i laboratoria przedmiotowe wyposażone są w wyspecjalizowane stanowiska oraz aparaturę, umożliwiające przeprowadzanie różnorodnych zajęć o charakterze praktycznym i eksperymentalnym. W procesie dydaktycznym dużą wagę przywiązuje się do wykorzystywania nowoczesnych środków dydaktycznych (prezentacje multimedialne, komputerowe symulacje i wspomaganie eksperymentów).
Absolwent przygotowany jest przede wszystkim do nauczania przedmiotów: technika, podstawy informatyki oraz informatyka w szkołach podstawowych, gimnazjach i ponadgimnazjalnych. Ma także pełne kwalifikacje do nauczania w szkołach zawodowych różnego typu i stopnia takich przedmiotów, jak: rysunek techniczny, materiałoznawstwo i technologia metali, technologia drewna i tworzyw sztucznych, mechanika techniczna, podstawy elektrotechniki i elektroniki, zajęcia warsztatowe o różnym profilu, praktyki zawodowe. Absolwent przygotowany jest również do pracy: w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach przemysłowych, bankowości, administracji gospodarczej, samorządowej i państwowej; zapleczu badawczo rozwojowym przemysłu.