
Oto kolejna odsłona duetu HATI, znanego dotychczas przede wszystkim z wystąpień na żywo i z nagrań opartych na brzmieniu akustycznych instrumentów muzycznych z różnych stron świata, zbudowanych przez samych muzyków oraz obiektów znalezionych.
Tym razem jednak dwaj artyści dźwięku wykorzystują wyłącznie urządzenia elektroniczne, takie jak perkusyjne automaty analogowe, syntezatory, procesory efektów, na których po prostu grają, bez użycia samplerów, komputerów itp. Takie elektroniczne „żywe” brzmienie i rytm integrowane są z dźwiękami przetworzonymi przez Z’EV-a - w jego londyńskim studio - z akustycznych nagrań HATI (całość w nieco innych wersjach ukazała się na płycie HATI vs. Z’EV #1, wydanej w kwietniu we włoskiej wytwórni Ars Benevola Mater) oraz z fragmentami z wyjątkowej płyty HATI z 2005: Zero Coma Zero (jedną z przewodnich idei tej płyty jest wykorzystanie instrumentów z odzysku - przedmiotów znalezionych na śmietniku lub złomowisku).
Dla muzyków HATI cały czas wielce istotne jest zwrócenie uwagi na barwę dźwiękową, rytm, minimalizm oraz trans, jednak zasadniczą koncepcją nowego projektu Recycled Magick Soundsystem jest to, że wszystkie w nim użyte dźwięki pochodzą z odzysku: czy to z własnych i Z’EVa płyt, czy to ze zbioru elektronicznych instrumentów, które muzycy HATI uzyskali w mniej lub bardziej przypadkowy sposób przez lata działalności muzycznej. Całość spina uwielbienie do sztuki dub, wywodzącej się z Jamajki, eksperymentalnych form elektroniki oraz oczywiście ...
Z drugiej strony można tylko dopowiedzieć, że duet HATI swoją nową odsłoną promuje jednocześnie ostatnią płytę HATI vs. Z’EV #1, która otrzymała ostatnio garść świetnych recenzji w Polsce i w Europie. Oto kilka z nich: HATI vs. Z’EV #1, Ars Benevola Mater 2006
„Jaki jest dziś najoryginalniejszy młody polski zespół? Duet Hati. Świat już to zauważył. Ich muzyka nagrana w Toruniu, została zmiksowana w Londynie i wydana we Włoszech. Materiał miksował i dogrywał doń własne dźwięki legendarny mistrz instrumentów perkusyjnych Z'ev. To jeden z mistrzów duetu. Hati wykorzystuje azjatyckie gongi i cały arsenał dętych i perkusyjnych instrumentów własnej konstrukcji. Przypominać mogą o tradycji Osjana i Atmana. Więcej jednak zawdzięczają nowojorskiej minimal music i ponad inspiracje hippisowskie przedkładają industrial. Trzymają się z dala od trendów, stawiając na siłę organicznych brzmień. Rytualna aura i transowy nerw muzyki Hati działają oczyszczająco.” Rafał Księżyk, (Dziennik, Playboy)
data: 27 - czerwiec - 2006
godzina: 20.30
Miasto: Toruń
Miejsce: Piwnica Pod Aniołem
bilety: wolny
wstęp wolny
Źródło: infomusic.pl