04 stycznia 2013 (piątek), godz. 21:00

Cool Kids of Death

CKOD pochodzi z Łodzi, istnieje od początku 2001 roku, a nazwę zaczerpnął z tytułu piosenki brytyjskiego zespołu Saint Etienne. Do tej pory C.K.O.D. wydali cztery płyty, entuzjastycznie przyjęte przez media i fanów dzięki oryginalności i melodyjności muzyki oraz dojrzałości tekstów. Nowy album zespołu Plan Ewakuacji , wydany w 2011, zaskoczył wszystkich słuchaczy, którzy nie spodziewali się tak drastycznej zmiany brzmienia, i krytyków, ...

Cool Kids of Death

 

CKOD pochodzi z Łodzi, istnieje od początku 2001 roku, a nazwę zaczerpnął z tytułu piosenki brytyjskiego zespołu Saint Etienne. Do tej pory C.K.O.D. wydali cztery płyty, entuzjastycznie przyjęte przez media i fanów dzięki oryginalności i melodyjności muzyki oraz dojrzałości tekstów.

 

Nowy album zespołu « Plan Ewakuacji », wydany w 2011, zaskoczył wszystkich – słuchaczy, którzy nie spodziewali się tak drastycznej zmiany brzmienia, i krytyków, którzy prześcigali się w peanach na cześć innowacyjności i odwagi artystycznej.

 

Cool Kids of Death:

- Krzysztof Ostrowski – wokal - grafik, projektant mody, twórca teledysków, znany rysownik komiksów m.in. okładka i ilustracje do książki Doroty Maslowskiej „Wojna polsko-ruska pod flaga biało-czerwoną”, cykl komiksów w « Machinie », « Filmie » itd.

- Jakub Wandachowicz - gitara basowa – filozof, animator łódzkiej kultury

- Marcin Kowalski - gitara – autor muzyki filmowej, producent muzyczny

- Kamil Łazikowski - klawisze, programowanie – twórca remiksów znany pod pseudonimem „Methadone”, producent muzyczny

- Wojciech Michalec – gitara

- Łukasz Klaus – perkusja

 

www.myspace.com/coolkidsofdeath   

www.facebook.com/coolkidsofdeath

 

04.01.2013 (piątek)

Toruń, klub NRD ul. Browarna 6

www.myspace.com/enerde

www.facebook.com/enerdeclub

 

Start: 21:00

Wejście: 20/25 pln

 

Więcej o CKOD:

 

W połączeniu z felietonem Kuby Wandachowicza (basisty zespołu) „Generacja Nic” opublikowanym w Gazecie Wyborczej, przyniosło grupie opinię „głosu zbuntowanego młodego pokolenia”. Felieton wywołał ożywioną dyskusję na łamach „Gazety”, której podsumowaniem był drugi artykuł tego autora, zatytułowany przewrotnie „Rewolucja Nic ?”

 

Zainteresowanie zespołem i jego przekazem zaowocowało również ważnym filmem dokumentalnym „Generacja CKOD” w reżyserii Piotra Szczepańskiego.

„Film powstał po dwóch latach towarzyszenia z kamerą zespołowi Cool Kids of Death. Reżyser fantastycznie uchwycił moment, kiedy garażowy zespół staje się gwiazdą undergroundu. Przy okazji był to – zgodnie z tytułem – film o całej generacji wykształconych, zdolnych młodych ludzi uwikłany w podobny dylemat: jak tu zachować ideowe dziewictwo, inkasując jednocześnie niezłą pensję w korporacji. „

 

(fragment recenzji Małgorzaty Sadowskiej, FILM, kwiecień 2007).

 

Piotr Szczepański  powrócił do tej tematyki i muzyki zespołu w fabularnym debiucie „Aleja gówniarzy”, rozgrywającym się całkowicie w Łodzi. Na ścieżce dźwiękowej filmu znalazły się aż cztery utwory CKOD.

 

Dzięki zagranicznym koncertom i anglojęzycznej płycie CKOD ma znakomite opinie w zachodniej prasie. Kultowy i opiniotwórczy niemiecki magazyn „SPEX” dał pierwszej płycie  świetne recenzje. Piosenka „Stones and Bottles Filled with Petrol” (czyli polskie „Butelki z Benzyną...”) była wielokrotnie emitowana w radio BBC ONE przez legendarnego następcę Johna Peela – Steve’a Lamacq. Zespół regularnie koncertuje za granicą (do tej pory CKOD zagrał między innymi w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Francji, Czechach czy na Litwie i Węgrzech). Ich anglojęzyczny album został wydany w Niemczech (BMG Deutschland) i w Japonii (Vinyl Junkie Recordings).

 

Trzecia płyta zespołu, zatytułowana  « 2006 », została nagrana i wyprodukowana w Hamburgu pod okiem znanego producenta niezależnej sceny muzycznej, Tobiasa Levine’a. Wydawnictwo to nominowane było do nagrody Fryderyki 2006 w kategorii « Rock/Metal ». Była to zarazem ostatnia płyta nagrana dla koncernu SonyBMG.

 

Dokładnie w rok po rozwiązaniu umowy z dotychczasowym wydawcą, w pełni niezależni Cool Kids of Death powracają z nowym albumem. Czwarta w dyskografii płyta CKOD nosi tytuł „Afterparty”. W odróżnieniu od ostatniej, jest w stu procentach dziełem zespołowym. Materiał zarejestrowano w domowym studio, zaś za produkcję i zgranie odpowiedzialni są gitarzysta CKOD, Marcin „Cinass” Kowalski oraz grający na instrumentach klawiszowych Kamil „Methadon” Łazikowski. Nad oprawą graficzną albumu i teledyskiem pracował Krzysztof Ostrowski – frontman i wokalista zespołu, znany rysownik i autor komiksów. W nagraniu albumu uczestniczył nowy perkusista – Jacka Frąsia zastąpił znany z formacji Hedone i NOT Łukasz Klaus.

 

Jesienią 2008 r. ukazała się limitowana wersja płyty winylowej z remiksami utworów z « Afterparty ». Wydawnictwo to dostępne było podczas « Afterparty Tour » (X-XII 2008) oraz w wybranych klubach. Album « Ytraprefta » w wersji poszerzonej o remiksy wyłonione w drodze konkursu na Myspace został wydany w wersji kompaktowej wiosną 2009 r.

 

Fakty z historii Cool Kids of Death :

- Nominacje do MTV European Awards 2003 i MTV EMA 2007;

- Cztery  nominacje do Nagród Polskiego Przemysłu Muzycznego – Fryderyki (Nowa Twarz Fonografii 2002, Alternatywny Album Roku 2002 i 2003, Album Rock/Metal 2006)

- Nagroda „Dobra Strona Rocku” – magazyn „Przekrój” – 2002 rok;

- Debiut 2002 Roku – w plebiscycie słuchaczy Trójkowego Ekspresu;

- Nadzieja 2002 Roku – w plebiscycie czytelników magazynu muzycznego „Tylko Rock”;

- Występ jako support Lenny’ego Kravitza (26.06.2004);

- Występ na niemieckim festiwalu „Berlinova” (12.06.2004) oraz czeskim festiwalu „Bartness” w Koprivnicy (14.08.2004);

- Ponad 400 koncertów w całej Polsce i za granicą w ostatnich latach;

-Pierwsza zagraniczna trasa koncertowa po Niemczech wraz z zespołem Mediengruppe Telekommander oraz inne zagraniczne koncerty min.Londyn THE GARAGE (10-11.2004);

-Wspólna trasa koncertowa z zespołem SILVER ONION z Japonii (11.2004);

-Piosenka „Stones and Bottles” została zauważona przez prestiżową rozgłośnię BBC Radio One – wielokrotnie prezentowana w audycji Lamacq Live;

- występ przed legendarnym IGGY POP & THE STOOGES podczas jedynego europejskiego koncertu formacji w Hammersmith Apollo, Londyn, 30.08.2005;

- 11.09.2005 CKOD zagrał jako gwiazda Big Star Festival u boku NEW MODEL ARMY (klub Stodoła, Warszawa);

- 24.09 – Berlin, Poker im Osten Festival;

- Anglojęzyczna płyta CKOD ukazała się na rynku japońskim nakładem wytwórni Vinyl Junkie Recordings 16.11.2005 r; już miesiąc po premierze znalazła się na pierwszym miejscu sprzedaży sieci HMV w dziale Hardcore/Punk;

- 26.11 – Monachium, Bavarian Open Festival, organizowany przez Bayerische Rundfunk (12 mln słuchaczy). Zespół CKOD wystąpił jako jedyny polski zespół na festiwalu jednej z największych państwowych rozgłośni radiowych; koncert był transmitowany ze studia.

-maj 2006 – trasa « 2006 », wspólna trasa z NEW MODEL ARMY

-lipiec 2006 – Gdynia, Heineken OPENER Festival – w opinii dziennikarzy najlepszy       występ polskiego zespołu na Festiwalu.

-wrzesień 2006 – Warszawa, Summer of Music Festival ;

-sierpień 2007 – OFF Festival, Mysłowice, Green Festival Wrocław ;

-październik 2007 – LOW FI Festival, Bydgoszcz ;

-maj 2008 – Cracow Screen Festival ;

-czerwiec 2008 – EUROPAVOX Festival, Clermont Ferrand, Francja ;

-lipiec 2008 – Open’er Festival (duża scena), Jarocin Festival, B2Gether Festival (Litwa) ;

-wrzesień 2008 – CKOD reprezentuje Polskę na międzynarodowej konferencji branży muzycznej Central Europe Conference w Budapeszcie ;

-VENA Festival w Łodzi (zespół jest gwiazdą ostatniego dnia festiwalu, poświęconego łódzkim wykonawcom);

-październik/ listopad : « Afterparty Tour », trasa koncertowa obejmująca 25 miast w całej Polsce;

-grudzień 2008 – zespół został zaproszony do Izraela w ramach wymiany kulturalnej pomiędzy Polską a Izraelem, wystąpił 4.12. w klubie Barzilay (Tel Awiw);

-kwiecień 2009 – zespół reprezentuje Polskę na III Europejskiej Nocy Klubów w Berlinie.

 

Zespół konsekwentnie dąży do samodzielności artystycznej, tworząc samodzielnie teledyski, oprawę graficzną płyt i koncertów. Jego niezależność dostrzega dziennikarz « Gazety Wyborczej » Krzysztof Kowalewicz, który w artykule « Być jak Kayax » z 11.04.2007 stawia poczyniania zespołu jako przykład konsekwentnego i samodzielnego kierowania własną karierą.

dodane przez enerdeclub


ostatnia zmiana: 2012-12-26
Komentarze
Polityka Prywatności