24 maja 2013 (piątek)

VII Toruńska Pedagogiczna Konferencja Studencka

konferencja

O kluczowych kompetencjach współczesnych pedagogów i nauczycieli będą dyskutować uczestnicy VII Toruńskiej Pedagogicznej Konferencji Studenckiej (PKS) pt. „Pedagog kompetentny - na drodze do mistrzostwa”. Wydarzenie odbędzie się 24 maja.

Konferencję organizuje Sekcja Andragogiczna Studenckiego Koła Naukowego Pedagogów we współpracy z innymi sekcjami działającymi na Wydziale Nauk Pedagogicznych UMK.

Jest to przedsięwzięcie cykliczne o charakterze ogólnopolskim. W spotkaniu wezmą udział studenci z Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
w Poznaniu, Uniwersytetu Łódzkiego, Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
i inni. Konferencja została podzielona na część wykładową, warsztatową oraz sesję posterową. Tematyka pierwszej z nich dotyczyć będzie kompetencji międzykulturowych, refleksyjności współczesnego pedagoga i kompetencji pedagoga specjalnego. Zostanie na niej zaprezentowana m.in. specjalna metoda (Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach), która może udoskonalić pracę pedagoga.

Tegoroczna część warsztatowa będzie składać się z siedmiu odsłon, których celem będzie rozwijanie określonych kompetencji społecznych (np. komunikacji pozytywnej), osobistych (refleksja nad sobą samym), specjalistyczno-technicznych (wykorzystanie tablicy interaktywnej w pracy pedagoga), a także umiejętności manualnych (np. quilling, czyli rodzaj papieroplastyki) i poprawnej emisji głosu. Jeden z warsztatów zostanie poświęcony pracy terapeutycznej z udziałem psów (czyli kynoterapii).

Udział w konferencji jest bezpłatny. Na warsztaty (wśród nich: Twórcze poznawanie samego siebie; "Magiczne zawijasy", czyli sztuka quillingu; Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach jako nowy sposób komunikacji) obowiązują wcześniejsze zapisy.

Początek konferencji o godz. 10:00 w siedzibie Wydziału Nauk Pedagogicznych UMK przy ul. Gagarina 9.

Szczegółowe informacje i opisy wystąpień


opublikowano: 2013-05-22
Komentarze
Polityka Prywatności