O tym czy uczeń zdolny w systemie oświaty stanowi kłopot czy wyzwanie będą dyskutować uczestnicy seminarium, które w dniu 10 marca organizuje Uniwersytet Mikołaja Kopernika.
Celem spotkania pt. "Uczeń zdolny w systemie oświaty - kłopot czy wyzwanie" jest ukazanie problemów merytorycznych, finansowych i prawnych związanych z funkcjonowaniem ucznia zdolnego w systemie oświaty.
Prelegentami będą wybitni teoretycy i praktycy, którzy na co dzień zajmują się uczniami z uzdolnieniami różnego typu (muzycznymi, plastycznymi, sportowymi). Wśród nich: prof. Wiesława Limont z Wydziału Sztuk Pięknych UMK (tytuł wystąpienia: "Model struktur uzdolnień kierunkowych"); prof. Lech Górniewicz z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy ("Niektóre formy pracy z młodzieżą szkolną matematycznie uzdolnioną"); dr hab. Piotr Błajet, prof. UMK z Wydziału Nauk Pedagogicznych UMK, z-ca kierownika Uniwersyteckiego Centrum Sportowego ("Sportowiec utalentowany czy zdolny - konteksty edukacyjne"); mgr Adam Zok z Państwowego Zespołu Szkół Muzycznych w Bydgoszczy ("Kompleksowe wsparcie szkoły jako ważny czynnik rozwoju talentu muzycznego" oraz mgr Joanna Cieślikowska z Wydziału Sztuk Pięknych UMK ("Praca nauczyciela z uczniem zdolnym w świetle przepisów prawa oświatowego").
Początek o godz. 11:00 w sali konferencyjnej Hotelu Uniwersyteckiego przy ul. Szosa Chełmińska 83a w Toruniu.
Wydarzenie odbędzie się pod patronatem wicemarszałka Senatu RP, Jana Wyrowińskiego, wojewody kujawsko - pomorskiego, Ewy Mes oraz marszałka województwa kujawsko - pomorskiego, Piotra Całbeckiego.
Przypomnijmy, że Uniwersytet Mikołaja Kopernika prowadzi Zespół Szkół Gimnazjum i Liceum Akademickie. Liceum Akademickie w 2014 r. zostało (po raz trzeci) uznane
za najlepsze w Polsce w rankingu "Perspektyw".
Szkoła powstała w 1998 r. jako część eksperymentu edukacyjnego dotyczącego kształcenia szczególnie uzdolnionej młodzieży. Jego celem było opracowanie organizacyjnych i prawnych zasad systemu kształcenia zdolnej młodzieży. W 2007 r. przygotowano projekt ustawy, która miała uregulować kwestię kształcenia zdolnej młodzieży, jednak po wyborach parlamentarnych już do niego nie powrócono.