Oprowadzanie po aktualnych wystawach, 10.07 (niedziela), godz. 12.00,wstęp wolny, prowadzenie: Joanna Gwiazda
Raz w miesiącu, w niedzielne południe, galeria Wozownia zaprasza na oprowadzanie po aktualnych wystawach. W lipcu spotkamy się, by wspólnie obejrzeć dwie ekspozycje: Mathilde Papapietro Druga natura / Seconde Nature oraz W stronę człowieka. W hołdzie Zofii Rydet.
O wystawach:
Mathilde Papapietro Druga natura / Seconde Nature
1.07-31.07.2016
kuratorki: Clotilde Simonis-Gorska, Lena Wicherkiewicz
Wystawa Druga natura / Seconde Nature podsumowuje dotychczasową twórczość Mathilde Papapietro - francuskiej artystki urodzonej w 1967 roku w Carpentras, a od 1997 roku mieszkającej w Polsce. Jej działalność koncentruje się wokół szeroko rozumianej grafiki, instalacji, obiektu i fotografii, a głównym tematem, który podejmuje jest roślina i proces jej artystycznego zapisu. Motywem łączącym wszystkie prezentowane realizacje jest zmienność natury, cykle życia roślin związane z następowaniem po sobie pór roku. Zawarta w tytule wystawy "druga natura" odnosi się do głęboko odczuwanej więzi łączącej artystkę z przyrodą. Jej prace powstają także pod dużym wpływem subtelności kultury chińskiej, gdzie ciało i umysł łączą wiedzę z instynktem.
Mathilde Papapietro w swoim dorobku ma liczne wystawy zbiorowe i indywidualne. W ostatnich latach brała udział w dwóch projektach organizowanych przez Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski: Muzeum bez ścian (czerwiec 2011) oraz Dlaczego wszyscy kochamy przygody? Opowieść o Janie Dziaczkowskim (październik 2012); miała także indywidualne prezentacje w warszawskiej Kordegardzie (2005), gdańskiej Łaźni (2007) i Latającej Galerii (2011). Artystka zajmuje się też działalnością edukacyjną, jest nauczycielem w liceum francuskim w Warszawie.
W stronę człowieka. W hołdzie Zofii Rydet
01.07-31.07.2016
artyści: Maciej Herman, Agnieszka Hunicz, Piotr Kosiński, Mateusz Palka, Andrzej Różycki, Tomasz Sobieraj
kurator: Krzysztof Jurecki
Twórczość Zofii Rydet (1911-1997) - jednej z najwybitniejszych polskich autorek zdjęć - otworzyła nowe możliwości rozwoju przed dziedziną, jaką jest fotografia. Jej prace o charakterze surrealistycznych fotomontaży i kolaży, a zwłaszcza dokumentalny Zapis socjologiczny 1978-1990, mają niebagatelne znaczenie dla twórczości kolejnych pokoleń artystów. Celem wystawy W stronę człowieka jest zainicjowanie dyskusji nad tym, w jaki sposób różne typy obrazowania obecne w zdjęciach Rydet wpłynęły na najnowszą polską fotografię. Twórcy zaproszeni do udziału w prezentacji nie są bezpośrednimi kontynuatorami jej twórczości. Wszyscy artyści pracują jednak - podobnie jak ona - na materiale czarno-białym, który, wbrew powszechnej opinii, nie jest bardziej "ułomny" od wizji fotograficznej ukazanej w kolorze.